سجاد پرویزی جی پنجی موفق کنکور سراسری ۹۲

سجاد پرویزی، رتبه ۳۹۰ کنکور سراسری ۹۲

مثبت اندیشی، خودباوری، و اراده قوی این عضو خانواده جی۵ هرگز اجازه نداده چیزی مانع از تحقق رویاهایش شود. می گوید:« جی۵ برای من به معنای استفاده از تک تک لحظات زندگیست!» سجاد پرویزی از اهالی شهرستان قروه از توابع استان کردستان، جوانی بسیار فعال و خونگرم است. باوجود اینکه قبلا کنکور ناموفقی را پشت سر گذاشته و حتی نتوانسته بود درس عربی را بیش از ۱۷% بزند این بار با درصدهایی فوق العاده ،زیست۷۵%، عربی۷۲% و….موفق به کسب رتبه ۳۹۰ رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان و شگفتی ساز می شود. باور دارد کسانی که یادگیری را با جی۵ تجربه و آنها که بدون جی۵ اما با تلاش بسیار مطالعه می کنند هردو می توانند به موفقیت برسند، با این تفاوت که جی۵ ای ها خیلی راحت تر، بدون خستگی و با بازدهی بیشتر به آنچه که می خواهند می رسند. پرویزی در این گفت و گو،تجربیات جالبی را با کنکوری ها در میان می گذارد که خواندش خالی از لطف نیست. تقدیم به شما خوبان:

جی۵ چطور وارد زندگی شما شد؟

دانش آموز سال دوم راهنمایی بودم که روزی موقع رد شدن از کنار یک کتاب فروشی چشمم به اسم جی۵ افتاد. خیلی بزرگ روی برگه ای نوشته و به شیشه چسبانده بودند، داخل شدم و بعد از کمی پرس و جو تصمیم گرفتم آن را بخرم. به خانه آمدم بلافاصله سی دی را که آقای مالکی نژاد در آن از نحوه استفاده از جی۵ سخن گفته بودند چندین بار گوش دادم و دفترچه مصاحبه با جی۵ ای های موفق را هم خواندم، وقتی دیدم اکثر آنها در مقاطع کارشناسی و بالاتر از آن موفق شده اند،با توجه به سنی که داشتم احساس کردم شاید این جعبه به درد من نخورد به همین خاطر آن را در انباریمان گذاشتم. زمان گذشت تا اینکه به کنکور رسیدم،متاسفانه سال اول نتوانستم نتیجه بگیرم و تصمیم گرفتم خودم را برای کنکور سال بعد آماده کنم.یک بار در یک سایت خبری دوباره به تبلیغ جی۵ برخوردم این بار خیلی خوشم آمد تعداد جی۵ ای های موفق بیشتر از قبل و برای بسیاری از دروس در مقاطع مختلف جی برگ آماده تدارک دیده شده بود و همه اینها باعث شد به موفقیتم با جی۵ امیدوار شوم.

برای چه دروسی از جی۵ استفاده کردید؟

تقریبا برای اکثر دروس مثل دین و زندگی، ادبیات، زیست شناسی بیش از ۱۰ هزار جی برگ آماده تهیه کردم، در کنارش خودم هم جی برگ نویسی می کردم.دیگر کارم حسابی راحت شده بود مخصوصا برای درس مهمی مثل زیست، خط به خط کتاب و تمام نکات مهم در جی برگ ها آورده شده بودند و این خیلی عالی بود. چون کنکور سال قبل آنطور که می خواستم نتیجه بخش نبود و مجبور شده بودم یکسال پشت کنکور بمانم اینبار با جدیت تمام شروع به مطالعه کردم، جعبه و کیف همراه جی۵ همیشه کنارم بودند. دو تا جعبه داشتم یکی برای دروس اختصاصی و یکی هم برای دروس عمومی.

میانگین مطالعه روزانه من در ایام کنکور روزی ۱۲ ساعت بود،کار با جی۵ ذره ای خستگی نداشت برعکس پر از لذت بود چون راحت می نشستم و مطالبی که نوشته بودم یا آماده شده بود را مرور می کردم و چون این مرورها کاملا منطقی و علمی بودند وقتی به خانه های آخر جعبه نزدیک می شدم حس آرامش و اطمینان داشتم که همه چیز را خوب یاد گرفته ام.

کمی بیشتر از کمراه(کیف همراه جی۵) بگویید؟

چون پسر بزرگ خانواده هستم همیشه اکثر کارهای خانه با من بود. هروقت می خواستم به بانک یا نانوایی بروم کیف همراه جی۵ را با خودم می بردم،ایده فوق العاده ای بود از هرلحظه ای که شاید از نظر خیلی ها مرده به حساب بیاید بهترین استفاده را می کردم. دروسی مثل تاریخ ادبیات،لغات زبان را هرجا که بودم در تاکسی و مسیرهای رفت و آمد خیلی راحت می خواندم طوریکه جزئی از کارهای روزمره ام شده بود،حتی شاید ۵ دقیقه هم طول نمی کشید اما واقعا باارزش بود و نمی گذاشت از درس فاصله بگیرم.

جی۵ و تمام ای کاش ها:

همیشه افسوس می خورم که ای کاش از همان دوران راهنمایی کار با جی۵ را شروع می کردم، در اینصورت زودتر نتیجه می گرفتم و یکسال پشت کنکور منتظر نمی ماندم. خوب، طبیعتا آن زمان سنم کم بود و تصور می کردم جی۵ فقط برای مقاطع بالاتر تحصیلی کاربرد دارد. وقتی بار دیگر به سراغ جعبه آمدم متوجه شدم همه چیز از به خاطر سپردن یک شماره تلفن تا یادگیری لغات زبان خارجی با جی۵ امکان پذیراست و هیچ محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد. الان که دانشجو هستم جعبه جی۵ را با خودم به خوابگاه برده ام تا اگر مواقعی بی حوصله می شوم دوباره با آن احساس آرامش کنم چون این روش در عین سادگی اصلا چارچوب خاصی ندارد که باعث دلزدگی مان از مطالعه شود.

نظر خانواده و دوستان در مورد جی۵؟

خوشبختانه خانواده از همان ابتدا خیلی مشتاق بودند و نظر مثبتی درباره جی۵ داشتند اما راستش بعضی از دوستان که به اشتباه تصور می کردند این روش بیهوده است مدام می گفتند:”سجاد تو که داری اینهمه وقت می گذاری، خوب برو سراغ فلان کتاب و سی دی آموزشی.” با وجود همه اینها من به روشی که انتخاب کرده بودم اطمینان داشتم طوریکه حتی موقع رفتن به کتابخانه، جعبه جی۵ ام را هم با خودم می بردم برای خیلی ها جالب بود دورم جمع می شدند و من برایشان از جی برگ نویسی و مزایای این روش می گفتم. بعضی از همین طریق به جی۵ علاقه مند شدند نمونه اش پسر عموی خودم که جعبه را تهیه و شروع به استفاده کرده.

جی۵ و هرآنچه که کنکوری ها باید بدانند؟

اخیرا که سری به سایت جی۵ زده بودم کلی محصول فوق العاده دیدم که ویژه کنکوری ها و با همت کارشناسان جی۵ تدارک دیده شده اند، جی۵  قبلا تا این حد پیشرفت نکرده بود و این برای بچه های کنکوری واقعا یک مزیت بزرگ است.الان برای قبولی در کنکور آنقدر منابع زیاد شده اند که وقتی به کتاب فروشی می روی واقعا سردرگم می شوی و نمی دانی کدام را انتخاب کنی. من همیشه تمام نکات مهم مخصوصا تست های کنکور سال های قبل  را جی برگ نویسی می کردم دفتری هم برای ارزیابی عملکردم تهیه و برای تمامی دروس از آن استفاده می کردم، هر تستی که به نظر دشوار می آمد در آن می نوشتم و در کنار جی برگ ها مرور می کردم. منابع مهم هستند اما اگر بچه ها بیایند و از همین کتاب هایی که دارند جی برگ تهیه کنند خیلی بهتر نتیجه می گیرند چون نوشتن خودش باعث یادگیری می شود. عجیب نیست اگر بگویم بعد از یکسال و نیم فاصله از کنکور، هنوز هم تست های تاریخ ادبیات برایم مثل آب خوردن ساده هستند، بیش از صدها اثر ادبی را هنوز هم خوب به خاطر دارم و این را مدیون جی۵ می دانم. شاید بچه ها اوایل این را خوب درک نکنند اما اگر در مسیر قرار بگیرند خودشان با اشتیاق به سراغ جی۵ می روند. همیشه ترسم از این بود مطالبی که می خوانم سرجلسه به یادم نیایند اما موقع مرورجی برگ ها وقتی جواب فورا به  یادم می آمد حسی لذت بخش جای این استرس را می گرفت.

یک خاطره جالب؟

یک ماه بعد از اینکه نتیجه کنکور اعلام شده و من نتوانسته بودم نتیجه بگیرم شروع کرده بودم به درس خواندن با جی۵. یادم هست فصل تابستان و زمان برداشت گندم بود، ما هم در شهرمان مشغول کشاورزی بودیم. وقتی بعد از کار کمی استراحت می کردیم و می نشستیم من جی برگ هایم را در می آوردم و مرور می کردم پسر عموهایم هم با خنده می گفتند، سجاد اینجا هم دست از درس خواندن نمی کشد. شاید زمان مرور جی برگ ها خیلی هم طول نمی کشید اما همین که احساس می کردم یک لغت را یاد گرفته ام یک فرمول را به ذهن سپرده ام و از درس جدا نشده ام به خودم افتخار می کردم، همین انگیزه ای می شد وقتی به خانه می رسیدم دوباره به سراغ جعبه ام بروم.

جی۵ در یک جمله؟

اصلا نمی خواهم شعار بدهم اما جی۵ برای من استفاده از تک تک لحظات زندگی است.

بالاترین درصدها در کنکور؟

از میان تمام دروس تست های درس زیست شناسی واقعا وحشتناک بودند. معلوم بود طراحان سوال تست ها را کاملا ماهرانه طراحی کرده اند، با این وجود من موفق شدم زیست را ۷۵ درصد بزنم. به بچه های کنکور تجربی تاکید می کنم اگر درسی مثل زیست را که در کنکور نقشی کلیدی دارد پایین بزنید احتمال قبولی تان خیلی کم می شود. سوالات، هرچقدر هم سخت باشند چیزی خارج از کتاب نیستند. خوبی جی۵ هم این است که دقیقا بر اساس کتاب درسی، خط به خط تمام نکات مهم را در برمی گیرد.

یک جهش فوق العاده؟

در شهرهای اطراف کردستان، اغلب بچه ها در دروس زبان و عربی شدیدا ضعیف هستند من خودم سال اولی که کنکور دادم تنها ۱۷ درصد از درس عربی را زدم اما سال بعد که لغات و قواعد را با جی۵ کار کردم موفق شدم این درس را ۷۲ درصد بزنم و این واقعا عالیست.

جی۵ و کلی انرژی مثبت؟

در کنار پیوستگی و نظمی که جی۵ داشت مصاحبه هایی که از جی۵ ای های موفق می خواندم ثاثیر زیادی در موفقیتم داشتند. یادم هست یکی از رتبه های برتر کارشناسی ارشد شیمی که خودش ترم های آخر کارشناسی با این روش آشنا شده بود می گفت هرشب در خوابگاه یک ساعت جی برگ می نوشته تا جایی که به مرور  به نوشتن روزانه  دویست جی برگ رسیده و آنقدر پیشرفت کرده که توانسته رتبه ای دو رقمی در کنکور ارشد کسب کند. برای بسیاری از دوستانش هم واقعا عجیب بود کسی که همیشه شاگرد متوسط کلاس بوده حالا توانسته باشد اینقدر پیشرفت کند.

از حال و هوای جلسه کنکور بگویید؟

سالن امتحانات آن روز پر بود از جمعیت،. نور تمام سالن را پر کرده بود و بچه ها انرژی فوق العاده ای داشتند فضای جالبی بود. من صندلی اول نشسته و از همه به مراقب جلسه نزدیک تر بودم. متاسفانه چندروز قبل از کنکور مشکلی برایم پیش آمده و به شدت روحیه ام را تحت تاثیر قرار داده بود، از این می ترسیدم که این مسئله مانعی برایم ایجاد کند،با این حال وقتی سوالات کنکور به دستم رسید همه چیز را فراموش کردم. تست ها را با بخش لغات، املا و تاریخ ادبیات شروع کردم برعکس بچه هایی که بعد از جلسه از سختی سوالات این درس گلایه می کردند همه چیز برای من خیلی راحت بود. هردرس عمومی را که تمام می کردم امید تازه ای برای درس های اختصاصی می گرفتم. شاد شاد بودم تست های تاریخ ادبیات را در یک چشم به هم زدن می زدم، وقتی به دروس تخصصی رسیدم کاملا آمادگی داشتم. به جرات می گویم آن روز یکی از بهترین آزمون هایی بود که تا به حال داده بودم،آ نقدر خوب که حتی ناراحتی ام را هم فراموش کردم.

بسیاری از دانش آموزان ما با تلاش زیاد درس می خوانند و در آزمون های آزمایشی هم نتایجی عالی می گیرند اما وقتی پای کنکور به میان می آید افت شدیدی می کنند، واقعا چه اتفاقی افتاده؟

اتفاقا دو نفر از دوستانم همین تجربه را داشتند.آزمون های آزمایشی هرچند هفته یکبار برگزار می شوند و بچه ها اغلب چند روز قبل از آزمون، خیلی فشرده درس می خوانند و مطالب را به حافظه کوتاه مدت خود می سپارند در نتیجه موفق می شوند اما نوبت به کنکور که می رسد نمی شود شب امتحانی درس خواند و اینهمه مطلب از سال دوم تا پیش دانشگاهی را جمع بندی کرد. می گویند ما که همیشه در آزمون ها رتبه خوبی می آوردیم پس چرا؟!!!  علت این است که مطالب هنوز در ذهن تثبیت نشده اند،اگر بچه ها با شیب ملایم تری به جلو بروند و طبق روش جی۵ در بازه های زمانی منظم، مرور کافی داشته باشند دیگر افت نمی کنند. من همیشه میان دروسم تعادل ایجاد می کردم مثلا باوجود اینکه جی برگ های درس شیمی۲ را خوانده بودم و حالا نوبت شیمی۳ بود باز هم گاهی به سراغ شیمی۲ در جعبه جی۵ ام می رفتم و جی برگ هایش را مرور می کردم.

لحظه شیرین اعلام نتایج؟

روز اعلام نتایج برای همه خاطره انگیز است مخصوصا برای من که سال قبل نتیجه دلخواهم را نگرفته بودم،اینبار همه خانواده منتظر بودند ببینند من چه کرده ام. بعد از کنکور، همان شب پاسخنامه سوالات را در سایت دیده و درصدهایم را حساب کرده بودم اما باز هم کمی استرس داشتم تا اینکه روز اعلام نتایج فرا رسید. قرار بود ساعت ۱۰ صبح نتایج اعلام شود اما بچه ها می گفتند سایت از شب قبل باز می شود. پدرم هم ساعت ۶ صبح همان روزعازم ماموریت بود و جالب تر اینکه پسرعمویم به خانه ما آمده بود تا از نگرانی ام کم کند. یادم هست من تا ساعت ۳ شب مدام به سایت سازمان سنجش سر می زدم تا ببینم نتایج اعلام شده اند یا نه که مادرم گفت، برو بخواب حتما فردا صبح اعلام می کنند. هنوز پلک روی هم نگذاشته بودم که مدیر یکی از آموزشگاه های اطراف با من تماس گرفت و با هیجان پرسید:«نتایج آمده چه کار کردی پرویزی؟ » ساعت۵ صبح بود همه با صدای زنگ تلفن از خواب پریده بودند و من هم کاملا شوکه بودم.  فورا همراه مادر و پدرم همگی به طبقه بالا که کامپیوترم در آنجا بود رفتیم.  دستم از استرس به شدت می لرزید طوریکه یک بار رقم ها را اشتباه وارد کردم و صفحه باز نشد. بار دوم به محض باز شدن صفحه بدون نگاه کردن به درصدهایم سریع به پایین صفحه رفتم تا رتبه ام را ببینم ….۳۹۰…دندانپزشکی….هورا…..یک جیغ بلند …… پدر و مادرم خیلی خوشحال شدند، برادر کوچکم که خودش هم امسال کنکور دارد بلافاصه گوشی تلفن را برداشت و شروع کرد به خبر رسانی،آن هم آن ساعت صبح…خلاصه خیلی طول نکشید که خانه ما پرشد از اعضای فامیل ،واقعا روز فوق العاده ای بود.

نقش جی۵ در بالا بردن کیفیت زندگی؟

وقتی دوران قبل و بعد از آشنایی با جی۵ را مقایسه می کنم می بینم قبلا  وقت های مرده زیادی داشتم مثلا در طول روز سه تا چهار ساعت از وقتم بیهوده تلف می شد اما حالا این زمان به کمتر از نیم ساعت در روز رسیده و این واقعا تغییر بزرگی است. به نظر من  کسانی که از جی۵ استفاده می کنند و کسانی که بدون جی۵ اما با تلاش زیاد مطالعه می خوانند هردو می توانند موفق شوند اما فرقش این است که با جی۵ خیلی راحت تر، بدون خستگی و با بازدهی بیشتر می توانی به آنچه که می خواهی برسی.

نتایجی که دوستان از جی۵ گرفته اند؟

یکی از دوستانم موفق به قبولی در رشته پزشکی و دوست دیگرم که از گروه ریاضی و فیزیک بود در رشته مهندسی عمران قبول شد.

پیامی برای دوستان،به ویژه کنکوری هایی که هنوز هم در تلاش برای یافتن روشی نتیجه بخش هستند؟

جی۵ ارزشش را دارد حتی یک بار هم که شده امتحانش کنید،محال است نتیجه نگیرید.در هر مقطعی که هستید به مدت یک ماه، روزی نیم ساعت درسی را که در آن ضعف دارید با جی۵ بخوانید، حاضرم سر هر مسئله ای شرط ببندم پیشرفت را احساس خواهید کرد شاید اوایل فکر کنید جی برگ نویسی بیهوده است اما به مرور که جی برگ ها به خانه های سوم و چهارم جعبه برسند و ببینید مطالب را خوب یاد گرفته اید قول می دهم عاشق جی۵ می شوید. من هم روزی کنکوری بودم و خوب می دانم گستردگی منابع، روش ها و موسسات مختلف آموزشی تا چه اندازه انتخاب را برای کنکوری ها دشوار می کنند. با جی۵ می شود ساعت ها درس خواند و احساس خستگی نکرد،من همیشه قبل از خواب وقتی را به مرور جی برگ هایم اختصاص می دادم اما آنقدر غرق لذت می شدم که می دیدم ساعت ۲ شب است و من هنوز بیدارم، بدون اینکه ذره ای احساس خستگی کنم.

کلام پایانی؟

در پایان از آقای مالکی نژاد که جعبه فوق العاده جی۵ را طراحی و در اختیار ما قرار داده اند  همینطور از همه همکاران خوبتان در مجموعه جی۵ صمیمانه تشکر می کنم.

ما هم برای شما آرزوی سلامتی و موفقیتی روزافزون داریم.

(12 votes, average: 4,67 out of 5)
Loading...

دیدگاه ها 16

  1. سجاد پرویزی جی پنجی موفق کنکور سراسری ۹۲

    سلام.خسته نباشین.میشه بگین اقای پرویزی تو چه درس هایی جی برگ اماده تهیه کرده بودن؟؟

    1. سجاد پرویزی جی پنجی موفق کنکور سراسری ۹۲

      سلام وقت بخیر.
      برای چه دروسی از جی۵ استفاده کردید؟
      تقریبا برای اکثر دروس مثل دین و زندگی، ادبیات، زیست شناسی بیش از ۱۰ هزار جی برگ آماده تهیه کردم، در کنارش خودم هم جی برگ نویسی می کردم.دیگر کارم حسابی راحت شده بود مخصوصا برای درس مهمی مثل زیست، خط به خط کتاب و تمام نکات مهم در جی برگ ها آورده شده بودند و این خیلی عالی بود. چون کنکور سال قبل آنطور که می خواستم نتیجه بخش نبود و مجبور شده بودم یکسال پشت کنکور بمانم اینبار با جدیت تمام شروع به مطالعه کردم، جعبه و کیف همراه جی۵ همیشه کنارم بودند. دو تا جعبه داشتم یکی برای دروس اختصاصی و یکی هم برای دروس عمومی.
      دوست عزیز این بخشی از مصاحبه ی آقای پرویزی است که فرمودند برای اکثر دروس چه تخصصی و چه عمومی جی برگ های نوشته شده و آماده تهیه کرده بودند و مطالعه کردند و توانستند نتیجه ی خوبی در کنکور ۹۲ به دست آورند.
      شما این نکته را در نظر داشته باشید که مهم ترین بخش استفاده از خود روش و جعبه ی جی۵ است. و خوب جی برگ های آماده ای هم که وجود دارد را می توانید تهیه کنید تا به طور کامل در زمان خود صرفه جویی کنید و بیشترین وقتتان را به مطالعه اختصاص دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.